Înființat în 2014, cu sediul în București, FormWerk este un furnizor de soluții pentru proiectanți, ingineri, designeri, profesori și producători în domeniul fabricației aditive - cunoscut în general ca imprimare 3D - un aspect major al erei 4.0 a fabricației și industriei digitale - două cuvinte cheie în vogă.
O mare parte a activității FormWerk constă în a oferi pe piața românească cea mai largă varietate posibilă de imprimante 3D și materiale - de la modele de birou pentru începători, până la sisteme de imprimare 3D profesionale integrate pentru uz industrial.
FormWerk este un nume compus din două cuvinte preluate din limba germană: Form + Werk
Form = Formă = Profil = Model = Design = Stil = Tip = Mulaj
Reflectă Creativitate, Complexitate, Modelare și Design
Werk = Fabrică = Uzină = Atelier = Laborator = Manufactură = Turnătorie
dar și
Werk = Muncă = Lucru = Artizanat = Creație
Reflectă Procese, Producție and Meșteșug
Când ne gândeam să începem o afacere în domeniul imprimării 3D, la începutul lui 2014, aveam în minte ca model specific Materialise din Belgia,care producea și vindea modele proiectate print-un magazin specializat numit .MGX, modele pe care le putea și materializa utilizând o multitudine de tehnologii de imprimare 3D.
Acesta a fost, de asemenea, puctul de la care am plecat în formarea numelui companiei, care va reflecta cele două componente la modelării și fabricației. Așa am ajuns la numele FormWerk. Într-un fel, fiecare imprimantă 3D este un echipament de lucru al formelor - materializând un model digital într-un mod aproape magic.
În timpul cercetării de piață și dezvoltării modelului de afaceri am învățat multe lucruri. Una din cele mai importante lecții a fost că există un gol substanțial în piață între furnizorii consacrați de echipamente, cum ar fi, Stratasys și 3D Systems, ambii având parteneri de vânzări activi de mulți ani pe piața din România, pe de-o parte, și o nouă specie de imprimante 3D bazate pe modelele open source promoovate de mișcarea RepRap, foarte accesibile și cu o calitate apreciabilă a imprimării, care apăreau și evoluau cu o viteză uimitoare, pe de altă parte.
Așa încât, în loc să oferim servicii de imprimare pentru clienți care cu greu puteau fi identificați, am schimbat modelul într-unul de vânzări de echipamente. Pentru asta am încercat să găsim modelele cu cel mai bbun raport performanță/preț pentru anumite tehnologii de imprimare 3D, pentru a le oferi companiilor, dar și persoanelor care doreau să înceapă o afacere mică și se împiedicau de nivelurile de preț ridicate ale echipamentelor producătorilor consacrați.
O altă lecție pe care am învățat-o de la mișcarea RepRap se referă la evoluția prețurilor și caracteristicilor imprimantelor 3D, către un nivel la care, cândva în viitorul apropiat, s-ar putea deschide oportunitatea unei piețe de masă, care ar permite utilizarea imprimantelor 3D în mediul educațional - chiar și de către copii sau poate mai ales de către aceștia. Asocierea cu alte domenii cheie ale economiei digitale, cum ar fi, comunicațiiile mobile, Internet, sisteme distribuite de energie, inclusiv regenerabilă, a venit de la sine. Diviziunea strictă între consum și producție a început să se estompeze, în ceva ce într-un termen mai specializat am numi prosumer. Această gândire ne-a permis să privim cu mai mult optimism oportunitatea de piață și să ne permitem să investim ca furnicor de echipamente.
Din perspectiva maturitățiii tehnologice, imprimarea 3D are încă un drum lung de parcurs până când va atinge ușurința în utilizare și comoditatea oferită, de exemplu, de telefoanele inteligente.
Noi, cei de la FormWerk vrem să contribuim activ la o dezvoltare pozitivă și rapidă a comunității, deschizînd noi oportunități, practic zi de zi, pe baza tehnologiilor de imprimare 3D!